Algemene voorwaarden

  1. Home
  2. Algemene voorwaarden

Aetec uit Gierle

Voorwaarden, cookies & privacy policy

Verkoopsvoorwaarden

AETEC, een besloten vennootschap naar Belgisch recht, met zetel te 2275 Lille (Gierle), Beersebaan 120 bus 10 en ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het ondernemingsnummer 0899.595.717, vertegenwoordigd door mevrouw Borgmans Leen, bestuurder, is een onderneming actief in het verstrekken van adviezen en begeleiden van projecten inzake hernieuwbare en duurzame energie. Dit omvat, zonder exhaustief te zijn, in het plaatsen van zonnepanelen, zonneboilers, laadpalen, warmtepompen, airco’s, batterijen en energiemanagment systemen, alsook het verlenen van advies in dit verband.

 

De klant kan iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon zijn die in een contractuele relatie van welke aard dan ook met AETEC komt te staan (hierna de “Klant”) of in het bijzonder iedere persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebrachte goederen en diensten verwerft (hierna de “Consument Klant”).

 

Artikel 1 – TOEPASSINGSGEBIED

 

  • Onverminderd de toepassing van eventuele bijzondere voorwaarden die zijn opgenomen in een afzonderlijke, schriftelijke overeenkomst zijn deze algemene voorwaarden van toepassing op iedere aanbieding, offerte of overeenkomst tussen AETEC en de Klant (hierna de “Algemene Voorwaarden”).

 

  • Het sluiten van een overeenkomst houdt de integrale kennisname alsook de volledige en onvoorwaardelijke aanvaarding van de Algemene Voorwaarden van AETEC in, die de Klant worden bezorgd als bijlage bij de offerte en de plaatsingsvoorwaarden.

 

  • Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn slechts mogelijk mits een uitdrukkelijke schriftelijke overeenkomst tussen AETEC en de Klant.

 

  • AETEC behoudt zich het recht voor om onderhavige Algemene Voorwaarden te allen tijde te wijzigen in lijn met de economische en juridische noodwendigheden. De nieuwe algemene voorwaarden worden aan de Klant meegedeeld, waarna de Klant het recht heeft om de overeenkomst te beëindigen zonder het respecteren van een opzegtermijn noch het betalen van een opzegvergoeding mits kennisgeving per aangetekend schrijven aan AETEC binnen een termijn van 8 (acht) kalenderdagen nadat de Klant werd geïnformeerd omtrent de wijziging van onderhavige Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 2 – OVEREENKOMST

 

  • Alle offertes van AETEC worden opgemaakt op basis van de gegevens zoals voorzien door de Klant. Elke wijziging van gegevens en wensen kan aanleiding geven tot een herziening van de voorwaarden zoals opgenomen in de offerte. Offertes van AETEC zijn geldig voor de termijn zoals opgegeven in de betreffende offerte.

 

  • De offertes van AETEC die zij richt aan een Klant (met uitzondering van Consument Klanten) zijn vrijblijvend en binden haar als dusdanig niet. Niet bevestigde orders van een Klant binden AETEC evenmin. Tussen AETEC en de Klant komt pas een overeenkomst tot stand door ofwel (i) de ondertekening van de offerte door de Klant binnen de geldigheidsduur van de offerte en de hierop volgende bevestiging van AETEC, ofwel (ii) de uitvoering van de overeenkomst door AETEC.

 

  • Ten aanzien van een Consument Klant gelden offertes van AETEC evenzeer voor de vermelde geldigheidsduur. Indien de Consument Klant een offerte schriftelijk bevestigt tijdens deze periode, komt de overeenkomst met AETEC automatisch tot stand.

 

  • AETEC is steeds gerechtigd om de betaling van een voorschot van de overeengekomen prijs te vorderen, zoals bepaald in de offerte of anderszins, in welk geval er pas een overeenkomst tot stand komt na de integrale betaling ervan.

 

Artikel 3 – PRIJS

 

  • Behoudens indien partijen schriftelijk een andere vergoedingsregeling overeenkomen, zal AETEC de overeenkomst uitvoeren tegen de prijs die in de bevestigde offerte tussen AETEC en de Klant werd overeengekomen. In de bevestigde offerte wordt voorts opgenomen welke kosten die met de dienstverlening gepaard gaan al dan niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

  • De prijzen zijn exclusief btw (met uitsluiting van de prijzen gemaakt voor een Consument Klant die steeds inclusief btw zijn). De btw en enige andere belastingen of heffingen gerelateerd aan de diensten en goederen geleverd door AETEC, inclusief alle belastingen of heffingen die in voege treden sinds de aanvangsdatum van de overeenkomst zoals bepaald in de bevestigde offerte, vallen integraal ten laste van de Klant.

 

  • Indien zulks noodzakelijk is, zal AETEC bij de Klant ter plaatse komen om de nodige opmetingen ter plaatse uit te voeren en de plaatsgesteldheid in kaart te brengen. Bij dit bezoek ter plaatse dient de Klant steeds aanwezig te zijn.

 

  • De prijs wordt opgemaakt op basis van de gegevens die in het bezit zijn van AETEC en in voorkomend geval op basis van de door AETEC verrichte opmetingen en vaststellingen ter plaatse. De Klant verbindt zich er bovendien toe om steeds alle noodzakelijke gegevens aan AETEC te verstrekken die nodig zijn om de prijs vast te leggen. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant dat de door hem aangebrachte gegevens in dit kader correct zijn. Het niet voldoen aan deze verplichting stelt AETEC in de mogelijkheid om de levering van haar diensten aan de Klant op te schorten tot op het moment dat de Klant aan deze verplichting voldoet. Indien achteraf blijkt dat de door de Klant verstrekte gegevens, op basis waarvan de prijs tot stand is gekomen, niet correct waren of intussen zijn gewijzigd, zal dit mogelijk aanleiding geven tot een herziening van de prijs en van de uitvoeringstermijn.

 

  • Eventuele wijzigingen aan de bestelde diensten, goederen en/of werken in de zin van artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden zullen bijkomend worden gefactureerd overeenkomstig de tarieven die van kracht zijn op het ogenblik dat deze zullen worden besteld. De Klant kan de geldende tarieven te allen tijde bij AETEC opvragen.

 

  • De Klant erkent dat de overeengekomen prijs kan wijzigen ingevolge een wettelijke verlaging of verhoging van het percentage van de verschuldigde btw. Deze prijswijziging doet voor de Klant geen recht ontstaan om de overeenkomst te beëindigen, noch enig recht op schadevergoeding.

 

  • AETEC behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de overeengekomen prijs te wijzigen indien, na de datum van de totstandkoming van de overeenkomst, één of meer objectieve kostprijsfactoren (zijnde: de loonkost, de sociale lasten, prijzen van materialen, grondstofprijzen, prijzen van energie, prijzen van toeleveranciers) een aantoonbare wijziging ondergaan. AETEC zal de Klant in voorkomend geval op de hoogte brengen van de prijswijziging. De prijs kan slechts wijzigen tot een bedrag van maximum 80% van de eindprijs.

 

Artikel 4 – MEERWERKEN OF WIJZIGINGEN

 

  • Iedere door de Klant bestelde wijziging of besteld meerwerk vereist een voorafgaand schriftelijk akkoord van beide partijen. Dit mag door AETEC met alle middelen van recht bewezen worden.

 

  • Indien de Klant gedurende de uitvoering van de overeenkomst meerwerken oplegt en/of wijzigingen bestelt, is AETEC gerechtigd om de vooropgestelde uitvoeringstermijn te verlengen met een redelijke termijn. AETEC is in voorkomend geval tevens gerechtigd om de overeengekomen prijs te verhogen overeenkomstig de prijzen van materialen en de tarieven die van kracht zijn op het ogenblik dat de wijzigingen of meerwerken worden besteld. De geldende tarieven kunnen te allen tijde bij AETEC worden opgevraagd.

 

  • Kraan- en riggerwerken die noodzakelijk zijn, zijn nooit inbegrepen in de offerte (tenzij uitdrukkelijk vermeld in de offerte) en worden indien gevraagd uitgevoerd volgens de regietarieven, vermeerderd met de kosten voor het benodigde materiaal.

 

  • In functie van marktwijzigingen, wettelijke wijzigingen en beschikbaarheden kunnen de goederen (zoals doch niet beperkt tot het type paneel en/of de omvormer) zoals beschreven in de offerte vervangen worden door een gelijkwaardig goed, eventueel met (positieve) wijziging van vermogen. Deze wijziging doet voor de Klant geen recht ontstaan om de overeenkomst te beëindigen, noch enig recht op schadevergoeding.

 

Artikel 5 – BETALING

 

  • Behoudens andersluidende afspraken, is AETEC gerechtigd te factureren op de tijdstippen zoals voorgeschreven in de offerte. De facturen van AETEC zijn betaalbaar binnen de 15 (vijftien) kalenderdagen na de factuurdatum op de zetel van AETEC. De betalingen gebeuren in EURO, via overschrijving op de bankrekening van AETEC zoals weergegeven op de betreffende factuur.

 

  • Klachten met betrekking tot een factuur zijn enkel ontvankelijk indien de Klant AETEC hiervan schriftelijk per aangetekende brief en gedetailleerd op de hoogte brengt binnen een termijn van 8 (acht) kalenderdagen na de uitgiftedatum van de factuur (zonder dat zulke kennisgeving enige erkenning vanwege AETEC met de inhoud ervan zou betekenen). Bij gebreke aan zulke kennisgeving wordt de factuur als door de Klant aanvaard beschouwd.

 

  • Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag behoudt AETEC zich het recht voor om de uitvoering van alle lopende diensten te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding. Alle kosten die hieruit voortvloeien zijn ten laste van de Klant.

 

  • In geval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur op de vervaldag zal de Klant (met uitzondering van de Consument Klant) tevens automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een interest a rato van 1% per maand verschuldigd zijn vanaf de vervaldatum van de factuur op het openstaande factuurbedrag. Bovendien zal de Klant automatisch en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding van 10% per jaar op het openstaande factuurbedrag (inclusief btw) met een minimum van 125,00 EUR verschuldigd zijn, zonder afbreuk te doen aan het recht van AETEC om de effectief geleden schade mits bewijs integraal te vorderen van de Klant.

 

  • Ingeval van gehele of gedeeltelijke niet-betaling van een factuur op de vervaldag zal aan de Consument Klant een eerste kosteloze herinnering worden verstuurd. Bij gebreke van betaling binnen de voorziene betaaltermijn van 14 (veertien) kalenderdagen zoals vermeld op de eerste herinnering, zullen verwijlintresten conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties verschuldigd zijn. Bovendien zal de Consument Klant, een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn, waarvan het bedrag niet hoger is dan:

 

  • 20 EUR als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 EUR is;
  • 30 EUR vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 EUR als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 EUR is;
  • 65 EUR vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 EUR met een maximum van 2000 EUR als het verschuldigde saldo hoger dan 500 EUR is.

 

De kosten voor een bijkomende herinnering bedragen 7,50 EUR vermeerderd met de op het ogenblik geldende van de verzending geldende portokosten.

 

  • Betalingen die de Klant aan AETEC verricht, worden in de eerste plaats aangerekend op de door de Klant verschuldigde kosten, daarna op de verschuldigde interesten en pas in laatste instantie op de verschuldigde hoofdsom.

 

Artikel 6 – UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

 

  • AETEC verbindt zich ertoe om de overeenkomst met de Klant volgens de regels van de kunst uit te voeren. Er rust op AETEC evenwel slechts een inspanningsverbintenis en in geen geval een resultaatsverbintenis.

 

  • Behoudens in geval een overeenkomst tot stand komt met een Consument Klant, is de termijn zoals overeengekomen in de offerte te allen tijde strikt indicatief en zonder enige resultaatsverbintenis in hoofde van AETEC. Een overschrijding van de overeengekomen termijn kan in dit geval geen aanleiding geven tot een recht op enige schadevergoeding in hoofde van de Klant of het recht om de overeenkomst te beëindigen.

 

  • Indien een termijn werd overeengekomen in de overeenkomst gesloten met een Consument Klant, is deze termijn bindend voor AETEC. In geval dat AETEC deze verbintenis niet nakomt door een fout in haar hoofde, is de Consument Klant gerechtigd om te verzoeken de dienstverlening te laten plaatsvinden binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden passend is. Indien AETEC nalaat om binnen deze aanvullende termijn te voldoen aan haar verbintenissen ten aanzien van de Consument Klant, zal de Consument Klant gerechtigd zijn om een vergoeding te vragen voor de schade die hij of zij hierdoor lijdt mits hij of zij deze kan bewijzen of om de overeenkomst met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke machtiging, zonder voorafgaande ingebrekestelling te beëindigen mits vergoeding van de kosten die AETEC reeds heeft gemaakt.

 

  • Overeengekomen termijnen worden in ieder geval verlengd ingevolge eventuele vertragingen te wijten aan een overmachtssituatie (zie artikel 7), een derde en/of de Klant, waaronder doch niet beperkt tot laattijdig door de Klant aan AETEC verstrekte informatie die noodzakelijk is om de diensten aan te vatten, en dit zonder enige schadevergoeding. Ook ingeval van bestelde meerwerken of wijzigingen is AETEC gerechtigd om de vooropgestelde uitvoeringstermijn te verlengen zonder enige schadevergoeding.

 

  • Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, wordt de leverings- en uitvoeringstermijn uitgedrukt in werkdagen. Als werkdagen worden niet beschouwd: zaterdag, zondag en wettelijke feestdagen, jaarlijkse vakantie en dagen waarop weersomstandigheden of de gevolgen ervan de dienstverlening gedurende ten minste vier uur onmogelijk maken.

 

Artikel 7 – OVERMACHT

 

  • Indien na de bevestiging van de offerte de uitvoering van de overeenkomst wegens overmacht niet kan plaatsvinden, zal de tekortkomende partij de wederpartij hiervan op de hoogte brengen binnen een termijn van 7 (zeven) kalenderdagen na aanvang van de overmachtssituatie.

 

  • Onder overmacht wordt verstaan, de situatie waarin de uitvoering van de overeenkomst door één der partijen geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van die partij, zelfs al was deze omstandigheid ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds te voorzien. Zonder exhaustiviteit na te streven, worden als gevallen van overmacht beschouwd: weersomstandigheden, uitputting van de voorraad, vertragingen of uitblijven van leveringen door leveranciers van een partij, machinebreuk, staking of lock-out, brand, oproer, oorlog, epidemie/pandemie, overstroming, elektrische, informatica-, internet- of telecommunicatiestoringen, beslissingen of interventie van overheidswege en fouten en vertragingen te wijten aan derden.

 

  • In geval de overmachtssituatie een onderbreking van de uitvoering tot gevolg heeft, worden de uitvoeringstermijn en de verplichtingen van de desbetreffende partij in ieder geval van rechtswege geschorst voor de duur van de onderbreking, vermeerderd met de tijd die nodig is om de dienstverlening weer op te starten. Partijen zullen in dergelijk geval alle redelijke inspanningen leveren om de gevolgen van de overmachtssituatie te beperken.

 

  • Indien de situatie van overmacht langer duurt dan 2 (twee) maanden, is elke partij gerechtigd om de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden, zonder dat de andere partij tot betaling van enige schadevergoeding aan de eerste partij kan worden gehouden, met uitzondering van de kosten die AETEC reeds heeft gemaakt voorafgaand aan de overmachtssituatie die ten laste van de Klant zullen zijn.

 

Artikel 8 – OPLEVERING

 

  • Van zodra de installatie van de goederen voltooid is, dient AETEC over te gaan tot de oplevering ervan waarvoor er een verklaring van definitieve oplevering wordt opgesteld. Deze verklaring van definitieve oplevering zal de vorm aannemen van een vragenlijst die de Klant zal moeten invullen.

 

  • Indien er geen opmerkingen zijn, wordt de verklaring van definitieve oplevering door partijen in tweevoud zonder meer ondertekend.

 

  • Indien er slechts onbelangrijke gebreken of tekortkomingen worden vastgesteld, wordt hiervan melding gemaakt in de verklaring van definitieve oplevering en wordt de datum vastgesteld waarop deze werken moeten worden uitgevoerd en beëindigd.

 

  • De gunning van de definitieve oplevering impliceert de aanvaarding van de werken en de start van de garantietermijn.

 

  • Indien de Klant nalaat om aan de oplevering deel te nemen of zich te laten vertegenwoordigen binnen 15 (vijftien) kalenderdagen na hierom verzocht te zijn, wordt de oplevering als verkregen beschouwd vanaf het einde van de periode van 15 (vijftien) kalenderdagen.

 

Artikel 9 – EIGENDOMSVOORBEHOUD EN OVERDRACHT VAN RISICO

 

  • De eigendom die rust op de goederen die onderdeel uitmaken van de overeenkomst en in het kader daarvan geleverd worden aan de Klant door AETEC, zal pas worden overgedragen aan de Klant bij volledige voldoening door de Klant van de betreffende facturen, inclusief interesten en een voorkomend schadebeding. Niettemin zullen de risico’s van het verlies of de vernietiging van zulke goederen integraal worden gedragen door de Klant vanaf de levering bij de Klant.

 

  • Tot op het ogenblik dat de eigendom van de goederen effectief aan de Klant is overgedragen, (i) is het de Klant verboden om over de goederen te beschikken, ze als betaalmiddel aan te wenden, te verpanden of te bezwaren met enig ander zekerheidsrecht, (ii) zal de Klant op de goederen een teken aanbrengen dat duidelijk aangeeft dat de goederen eigendom zijn van AETEC, en (iii) zal de Klant de goederen apart opslaan zodat ze niet vermengd worden met goederen van de Klant of van derde partijen.

 

  • De Klant verbindt zich ertoe om AETEC onmiddellijk schriftelijk te verwittigen van elk recht dat een derde op de goederen, waar krachtens dit artikel een eigendomsvoorbehoud op rust, zou doen gelden.

 

  • De Klant verbindt zich ertoe om AETEC onmiddellijk schriftelijk te verwittigen indien de goederen worden opgeslagen in een pand dat niet zijn of haar eigendom is en zal op verzoek van AETEC de identiteit van de eigenaar meedelen.

 

  • In geval dat AETEC beroep doet op het eigendomsvoorbehoud ten gevolge van de niet-betaling door de Klant, wordt de overeenkomst als ontbonden beschouwd, onverminderd het recht van AETEC op vergoeding van de eventuele schade, waaronder doch niet beperkt tot gederfde winst en andere commerciële schade.

 

  • Kosten die gepaard gaan met of schade veroorzaakt door het terughalen van goederen door AETEC, vallen ten laste van de Klant.

 

Artikel 10 – ONDERAANNEMING

 

  • AETEC is gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk toe te vertrouwen aan één of meerdere onderaannemers, die onder het toezicht van AETEC de overeenkomst uitvoeren volgens de regels van de kunst.

 

  • De onderaannemers waar AETEC beroep op doet, zullen de overeengekomen uitvoeringstermijn en aanvullende afspraken in acht nemen wanneer zij in opdracht van AETEC diensten leveren.

 

Artikel 11 – GARANTIE EN KLACHTEN

 

  • AETEC staat er voor in om goederen en/of diensten te leveren die overeenstemmen met de overeengekomen goederen en/of diensten, conform de regels van de kunst.

 

  • De Klant verbindt zich ertoe om de goederen en/of diensten na levering door AETEC onmiddellijk te onderzoeken op hun overeenstemming en zichtbare gebreken. Een eventueel gebrek aan overeenstemming tussen de overeengekomen goederen en/of diensten en de goederen en/of diensten die werden geleverd of het bestaan van een zichtbaar gebrek, dient onverwijld en uiterlijk 10 (tien) kalenderdagen na levering schriftelijk aan AETEC te worden meegedeeld, bij gebreke waaraan de goederen en/of diensten worden geacht te zijn aanvaard door de Klant.

 

  • Klachten op grond van verborgen gebreken dienen, op straffe van verval, onmiddellijk na de ontdekking ervan en uiterlijk 2 (twee) maanden na ontdekking per aangetekend schrijven door de Klant aan AETEC te worden meegedeeld.

 

  • Klachten op grond van conformiteitsgebreken kunnen enkel door Consument Klanten worden ingeroepen en dienen, op straffe van verval, binnen 2 (twee) maanden na de ontdekking ervan en uiterlijk 2 (twee) jaar na levering per aangetekend schrijven door de Consument Klant aan AETEC te worden meegedeeld.

 

  • De klachten dienen zeer nauwkeurig te worden omschreven.

 

  • Indien de door AETEC binnen het kader van de overeenkomst met de Klant geleverde goederen en/of diensten zichtbare gebreken vertonen of als de Klant aantoont dat een geleverd goed of dienst niet overeenstemmend is, heeft de Klant recht op herstelling, vervanging, of de uitvoering van de overeenkomst bij equivalent indien een herstelling of vervanging niet mogelijk is, dan wel op de ontbinding van de overeenkomst. In dat geval kan de Klant alleen aanspraak maken op een vorm van schadevergoeding indien deze op objectieve wijze kan worden aangetoond.

 

  • In geval het gaat om verborgen gebreken, kan de Klant uitsluitend aanspraak maken op een terugbetaling van de prijs van het gebrekkige goed na teruggave ervan aan AETEC, dan wel op een prijsvermindering, waarbij de Klant enkel aanspraak kan maken op een vorm van schadevergoeding, mits deze op objectieve wijze kan worden aangetoond.

 

  • Ten aanzien van Consument Klanten geldt in geval van een conformiteitsgebrek dat (i) de gebrekkige goederen en/of diensten in natura worden hersteld, zijnde door vervanging of herstelling, (ii) indien een vervanging of herstelling voor AETEC onmogelijk is of onredelijke kosten met zich zou meebrengen, de Consument Klant een prijsvermindering of de ontbinding van de overeenkomst kan vorderen, en (iii) de Consument Klant desgevallend aanspraak kan maken op een aanvullende schadevergoeding mits deze op objectieve wijze kan worden aangetoond.

 

  • Klachten met betrekking tot goederen en/of diensten die na levering door de Klant of een derde partij zijn gewijzigd of gebreken die te wijten zijn aan de Klant of een derde partij worden niet in aanmerking genomen.

 

  • De Klant is gehouden om AETEC in staat te stellen de klacht te onderzoeken en dient derhalve zijn of haar volledige medewerking te verlenen.

 

  • De onvoorwaardelijke aanvaarding van de goederen en/of diensten geleverd door AETEC zal blijken uit de voorbehoudsloze ingebruikneming van de geleverde goederen en/of diensten.

 

  • De goederen afkomstig van derden die onderdeel uitmaken van de offerte en in het kader daarvan geleverd worden aan de Klant door AETEC, zijn onderhevig aan de garantievoorwaarden van deze derde partijen die door AETEC rechtstreeks jegens de Klant zullen ingeroepen kunnen worden. AETEC bezorgt deze garantievoorwaarden op schriftelijk verzoek van de Klant.

 

  • In geval AETEC een opbrengstberekening maakt voor het gebruik van zonnepanelen, is deze berekening louter indicatief is en biedt AETEC geen enkele garantie dat de geschatte opbrengst ook effectief gerealiseerd wordt door de Klant.

 

Artikel 12 – AANSPRAKELIJKHEID

 

  • Na de gunning van de oplevering kan AETEC niet meer aansprakelijk worden gesteld voor zichtbare gebreken.

 

  • Behoudens in geval van bedrog of opzettelijke fout van AETEC of haar aangestelden is AETEC nooit aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte schade of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, verlies van cliënteel of vorderingen van derden, of enige andere vorm van schade.

 

  • AETEC is daarenboven nooit aansprakelijk voor schade die:

 

  • niet volgt uit een fout in haar hoofde, waaronder doch niet beperkt tot overmacht, reparaties of aangebrachte wijzigingen door de Klant of een derde partij of het ontbreken van de vereiste vergunningen;
  • volgt uit de gebrekkige uitvoering of kwaliteit van de werken wanneer deze werken werden uitgevoerd nadat een negatief advies werd verleend door AETEC, op uitdrukkelijk verzoek van de Klant.

 

  • De totale (contractuele en buitencontractuele) aansprakelijkheid van AETEC voor directe schade wordt te allen tijde beperkt tot de prijs effectief betaald door de Klant.

 

  • De directe schade toerekenbaar aan AETEC zal, naar keuze van AETEC, verholpen worden in natura, door vervanging of herstelling. In geval het een Consument Klant betreft is er een keuzerecht tussen een herstel in natura, een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst. Indien een herstel in natura onmogelijk is of een onredelijke werklast met zich meebrengt, zal AETEC de prijs zoals vastgelegd in de bevestigde offerte terugbetalen aan de Klant, rekening houdend met het genot dat de Klant reeds gehad heeft van de betreffende diensten.

 

  • De Klant is als enige aansprakelijk voor burenhinder. De Klant zal AETEC dan ook vrijwaren wanneer AETEC op deze grond wordt aangesproken.

 

  • De Klant is verantwoordelijk voor een internetverbinding en een voldoende kwaliteit van het internet opdat de geleverde goederen door AETEC naar behoren functioneren. AETEC kan nooit aansprakelijk zijn voor het gebrekkig functioneren van de door haar geleverde goederen ten gevolge van een wijziging van netwerken door de Klant.

 

Artikel 13 – VERZEKERINGEN

 

  • AETEC onderschrijft een polis BA-uitbating.

 

Artikel 14 – VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

 

  • De Klant is gehouden tot het verstrekken van de correcte en volledige gegevens aan AETEC teneinde haar in staat te stellen een prijs te berekenen die overeenstemt met de werkelijke kostprijs van haar goederen en/of diensten.

  • De Klant is verantwoordelijk voor de naleving van de plaatsingsvoorwaarden zoals opgenomen in de offerte. Extra kosten voor het niet naleven hiervan zullen verhaald worden op de Klant.

 

  • De elektrische installatie van de Klant dient voorafgaand aan de werken aan alle wettelijke normen te voldoen. De Klant dient zich daar van tevoren over te vergewissen. Indien AETEC vaststelt dat de installatie niet conform de wet is, dient de Klant de installatie conform te laten maken vooraleer de werken te kunnen aanvatten. Elke vertraging van de werken hierdoor, kan niet aan AETEC worden toegeschreven, ook niet als AETEC door de Klant belast wordt met het conform maken van de installatie in regie en AETEC deze opdracht aanvaardt.

 

  • Indien de Klant verzaakt aan zijn contractuele verplichtingen, is AETEC gerechtigd de levering op te schorten totdat voorgaande verplichtingen door de Klant vervuld worden, waardoor de uitvoeringstermijn in ieder geval zal verlengd worden en de kosten hiervoor volledig aan de Klant aangerekend zullen worden.

 

Artikel 15 – DUUR EN BEËINDIGING

 

  • De overeenkomst tussen AETEC en de Klant vat aan op de datum zoals schriftelijk overeengekomen in de bevestigde offerte dan wel op de datum waarop AETEC overgaat tot uitvoering van een overeenkomst en zal eindigen wanneer de goederen en/of diensten door AETEC aan de Klant werden geleverd en de Klant alle verschuldigde betalingen onder de overeenkomst heeft volbracht, behoudens in geval een bepaalde duur is overeengekomen in de betreffende offerte.

 

  • Indien de Klant voortijdig geheel of gedeeltelijk afziet van de overeengekomen werken, dan is deze krachtens artikel 1794 OBW gehouden tot een schadeloosstelling van alle uitgaven, arbeid en winstderving aan AETEC, hetgeen forfaitair wordt begroot op 40% van de totale offertesom, onverminderd het recht van AETEC om betaling te vorderen van aantoonbare hogere werkelijk geleden schade. Indien er een voorschot door de Klant werd betaald, zal dit voorschot worden aangerekend op het door de Klant verschuldigde bedrag.

  • Elke partij heeft het recht om de overeenkomst te allen tijde, zonder rechterlijke machtiging, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder betaling van enige schadevergoeding, met onmiddellijke ingang, mits schriftelijke kennisgeving per aangetekend schrijven, te beëindigen in de volgende gevallen: (i) indien de andere partij, ondanks schriftelijke ingebrekestelling waarbij een termijn van 7 (zeven) werkdagen in acht wordt genomen, in gebreke blijft met de nakoming van één of meer uit de overeenkomst voortvloeiende materiële verplichtingen, (ii) bij staking van betaling of (de aanvraag van) een faillissement door de andere partij, of (iii) bij vereffening of stopzetting van de activiteiten van de andere partij.

 

In geval van zulke beëindiging behoudt elke partij zich het recht voor om een vergoeding te vorderen voor de kosten, interesten en schade die ze hierdoor heeft geleden en worden alle vorderingen onmiddellijk opeisbaar.

 

Artikel 16 – GEGEVENSBESCHERMING

 

  • AETEC verbindt zich ertoe om alle persoonsgegevens die ze ontvangt van de Klant te behandelen in overeenstemming met de wettelijke verplichtingen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, waaronder de Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens.

 

  • Indien de Klant meer informatie wenst aangaande het privacy beleid van AETEC, kan hij of zij contact opnemen met AETEC via e-mail hallo@AETEC.be of de privacyverklaring van AETEC raadplegen via de website van AETEC.

 

Artikel 17 – OVERIGE BEPALINGEN

 

  • Overdracht van de overeenkomst

 

AETEC heeft te allen tijde het recht haar rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst over te dragen aan een derde partij. In geval van overdracht, zal AETEC de Klant hiervan in kennis stellen en in deze kennisgeving zal AETECvermelden door welke partij de facturatie zal plaatsvinden.

 

Het is de Klant niet toegestaan zijn of haar rechten onder de overeenkomst over te dragen aan een derde partij, tenzij met de voorafgaande, schriftelijke toestemming van AETEC.

 

  • Kennisgevingen

 

Alle kennisgevingen waarin de overeenkomst voorziet of die in verband met de overeenkomst gebeuren, moeten per aangetekend schrijven gemeld worden aan de andere partij op het adres zoals opgenomen in de bevestigde offerte.

 

Elke kennisgeving wordt geacht te zijn ontvangen (i) 5 (vijf) werkdagen na poststempel, indien de kennisgeving gebeurt via aangetekende brief, of (ii) 1 (één) werkdag na de datum van het ontvangstbewijs, indien de kennisgeving gebeurt tegen ontvangstbewijs. Deze termijnen zijn inclusief dies a quo en dies ad quem. Om het bewijs te leveren van een kennisgeving zal het volstaan te bewijzen dat de kennisgeving correct werd geadresseerd of overhandigd en dat de eventuele bevestigingskopie daarvan behoorlijk werd verzonden.

 

  • Geen afstand

 

Geen enkele onthouding en geen enkel nalaten van enige partij om haar rechten onder enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden uit te oefenen of af te dwingen, zal een afstand daarvan of een afstand van het recht van die partij om enige andere bepaling van deze Algemene Voorwaarden af te dwingen, uitmaken, en geen enkele afstand door enige partij van enige inbreuk op enige bepaling of clausule van deze Algemene Voorwaarden zal geacht worden een afstand te zijn van enige inbreuk op enige andere bepaling of clausule daarvan.

 

  • Splitsbaarheid

 

Indien enige bepaling (of een deel daarvan) van deze Algemene Voorwaarden onafdwingbaar, nietig, niet-toepasbaar of strijdig met een bepaling van dwingend recht zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden. In een dergelijk geval zullen AETEC en de Klant te goeder trouw onderhandelen om de betreffende bepaling te vervangen door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.

 

Artikel 18 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK

 

  • Deze Algemene Voorwaarden en elke vordering of geschil dat voortvloeit uit of verband houdt met deze Algemene Voorwaarden, wordt beheerst door en zijn onderworpen aan het Belgisch recht.

 

  • Elke betwisting over de interpretatie of toepassing van de Algemene Voorwaarden en elk geschil met AETEC valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken te Turnhout, afdeling Turnhout, tenzij de wet dwingend een andere rechtbank voorschrijft.

 

Tot zover het juridische: en nu aan de slag om ook van u een tevreden klant te maken.

 

***

Cookiebeleid

Cookiebeleid (EU)

Dit cookiebeleid is voor het laatst bijgewerkt op 25 januari 2024 en is van toepassing op burgers en wettelijk permanente inwoners van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.

  1. Introductie

Op onze website, https://aetec.be (hierna: “de website”) wordt gebruikgemaakt van cookies en andere aanverwante technieken. (Hierna geldt dat alle technieken voor het gemak “cookies” worden genoemd). Ook via derden die door ons zijn ingeschakeld, worden cookies geplaatst. In het onderstaande document informeren wij u over het gebruik van cookies op onze website.

  1. Wat zijn cookies?

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer of ander apparaat wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers of die van de betreffende derde partijen teruggestuurd worden.

  1. Wat zijn scripts?

Een script is een stukje programmacode dat wordt gebruikt om onze website goed te laten functioneren en interactief te maken. Deze code wordt uitgevoerd op onze server, of op uw apparatuur.

  1. Wat is een web beacon?

Een web beacon (ook pixeltag) is een klein, onzichtbaar stukje tekst of afbeelding op een website dat gebruikt wordt om verkeer op een website in kaart te brengen. Om dit te doen worden er met behulp van web beacons verschillende gegevens van u opgeslagen.

  1. Cookies

5.1 Technische of functionele cookies

Sommige cookies zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen van de website goed werken en dat uw gebruikersvoorkeuren bekend blijven. Door het plaatsen van functionele cookies zorgen wij ervoor dat u onze website makkelijker kan bezoeken. Op deze manier hoeft u bijvoorbeeld niet steeds opnieuw dezelfde informatie in te voeren bij een bezoek aan onze website en is het onder andere mogelijk dat de artikelen in uw winkelwagen bewaard blijven tot dat u heeft afgerekend. Deze cookies mogen wij plaatsen zonder dat u hier toestemming voor geeft.

5.2 Statistieken cookies

Wij gebruiken statistieken cookies om de beleving voor onze gebruikers te optimaliseren. Wij krijgen door middel van statistieken cookies inzicht in het gebruik van onze website. Wij vragen uw toestemming om statistieken cookies te plaatsen.

5.3 Advertentie cookies

Op deze website gebruiken wij advertentiecookies, zodat het online advertentieaanbod voor u kan worden gepersonaliseerd, en wij (en derde partijen) inzicht kunnen verkrijgen in campagneprestaties. Dit gebeurt op basis van een profiel dat wij opstellen op basis van uw klik- en surfgedrag binnen en buiten https://aetec.be. Middels de cookies wordt aan u als websitebezoeker een unieke cookie-ID gekoppeld, zodat u onder andere niet meerdere keren dezelfde advertentie te zien krijgt.

5.4 Marketing/Tracking cookies

Marketing/Tracking cookies zijn cookies of enige andere vorm van local storage, die worden gebruikt om gebruikersprofielen te maken met het doel om advertenties te tonen of om de gebruiker te volgen op deze of verschillende websites voor soortgelijke marketingdoeleinden.

Aangezien deze cookies worden aangemerkt als tracking cookies, vragen wij voor het plaatsen hiervan dan ook uw toestemming.

5.5 Sociale media

Op onze website hebben wij inhoud van Facebook, LinkedIn, WhatsApp en Instagram opgenomen om webpagina’s te promoten (bijv. “vind ik leuk”, “pin”) of te delen (bijv. “tweet”) op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn, WhatsApp en Instagram. Deze inhoud is ingesloten met code die is afgeleid van Facebook, LinkedIn, WhatsApp en Instagram en plaatst cookies. Deze inhoud kan bepaalde informatie opslaan en verwerken voor gepersonaliseerde reclame.

Leest u de privacyverklaring van deze partijen door (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te weten wat zij met uw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken. De informatie die zij verzamelen, wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Facebook, LinkedIn, WhatsApp en Instagram zijn gevestigd in de Verenigde Staten.

  1. Toestemming

Wanneer u onze website voor het eerst bezoekt, tonen wij een pop-up met uitleg over cookies. Zodra u klikt op ‘Voorkeuren bewaren’ geeft u ons toestemming om de categorieën cookies en plug-ins te gebruiken die u heeft geselecteerd in de pop-up en welke zijn omschreven in het Cookiebeleid. U kan via uw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, u moet er dan wel rekening mee houden dat onze website dan mogelijk niet meer optimaal werkt.

7.1 Beheer uw cookie toestemming

Functioneel

De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.

Statistieken

De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.

Marketing

De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.

  1. Cookies in-/uitschakelen en verwijderen

Via uw internetbrowser kan u cookies automatisch of handmatig verwijderen. U kan ook aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Een andere mogelijkheid is dat u uw internetbrowser zodanig instelt dat u een bericht ontvangt als er een cookie wordt geplaatst. Meer informatie over deze mogelijkheden kan u vinden in de instructies van de Help-functie van uw browser.

Let op: onze website werkt mogelijk niet optimaal als alle cookies zijn uitgeschakeld. Als u wel de cookies in uw browser verwijdert, worden ze na uw toestemming opnieuw geplaatst bij een nieuw bezoek aan onze websites.

  1. Uw rechten met betrekking tot persoonsgegevens

U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • U hebt het recht om te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
  • Recht op inzage: u kan een verzoek indienen om inzage in uw persoonsgegevens die we van u verwerken.
  • Recht op rectificatie en aanvulling: u hebt het recht om uw persoonsgegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer u maar wilt.
  • Als u ons toestemming geeft om uw gegevens te verwerken, heeft u het recht om die toestemming in te trekken en uw persoonsgegevens te laten verwijderen.
  • Recht op gegevens portabiliteit: u hebt het recht om al uw persoonlijke gegevens op te vragen bij de verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere Verwerkingsverantwoordelijke.
  • Recht op bezwaar: u kan bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.

Om deze rechten uit te kunnen oefenen, kan u contact met ons opnemen. Zie hiervoor de contactinformatie onder aan dit Cookiebeleid. Heeft u een klacht over hoe we met uw gegevens omgaan, dan horen wij dit graag van u, maar u heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder (de Autoriteit Persoonsgegevens).

  1. Contact details

Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot ons Cookiebeleid en deze verklaring kan u contact met ons opnemen via de volgende contactinformatie:

Aetec
Beersebaan 120 unit 10
2275 Gierle
België
Website: https://aetec.be
E-mail: info@aetec.be
Telefoonnummer: +32 (0)14 71 78 92

Dit cookiebeleid is gesynchroniseerd met cookiedatabase.org op 25 januari 2024.

Privacyverklaring

Laatst gewijzigd op 23 februari 2024.

 

In de eerste plaats zijn wij verheugd dat u geïnteresseerd bent in de goederen en/of diensten van AETEC.

 

In deze privacyverklaring informeren wij u over de manier waarop Persoonsgegevens door ons worden verwerkt.

 

Het is mogelijk dat wij u vragen om bepaalde Persoonsgegevens met ons te delen, waaronder doch niet beperkt tot uw voornaam, achternaam en e-mailadres (identificatiegegevens). Voor bepaalde specifieke verplichtingen kan het zijn dat u ons bijkomende gegevens dient te bezorgen, zoals bijvoorbeeld betalings- en facturatiegegevens.

 

We verzamelen alleen de Persoonsgegevens die noodzakelijk zijn om u te informeren over onze goederen en/of diensten, om met u in contact te treden, een overeenkomst met u uit te voeren en om te voldoen aan een wettelijke verplichting waaraan wij zijn onderworpen.

 

Wij baseren ons hiervoor op de verwerkingsgronden van de overeenkomst, de wettelijke verplichting, ons gerechtvaardigd belang en, in sommige gevallen, uw toestemming (zie ook Artikel 2).

 

De verwerking van uw Persoonsgegevens is onderworpen aan deze privacyverklaring. Voor vragen en/of opmerkingen dient u contact op te nemen met info@AETEC.be.

 

Door het verstrekken van Persoonsgegevens, wordt u geacht het gebruik van uw Persoonsgegevens te hebben erkend in overeenstemming met deze privacyverklaring.

 

  • – Definities

 

“AETEC” betekent AETEC, een besloten vennootschap naar Belgisch recht, met zetel te 2275 Lille (Gierle), Beersebaan 120 bus 10 en ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het ondernemingsnummer 0899.595.717.

 

“Persoonsgegevens” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679, waaronder elke informatie valt aan de hand waarvan een natuurlijke persoon (ook wel “betrokkene” of “datasubject”) wordt geïdentificeerd of kan worden geïdentificeerd.

 

“Verantwoordelijke” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679. AETEC zal gekwalificeerd worden als de verantwoordelijke die de doeleinden en middelen bepaalt voor de verwerking van uw Persoonsgegevens.

 

“Verwerker” heeft de betekenis zoals gedefinieerd in de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679, die Persoonsgegevens verwerkt namens/in opdracht van de Verantwoordelijke.

 

Websitebetekent de website van AETEC: www.aetec.be

 

  • – Verwerkingsdoeleinden en rechtsgronden

 

Klantengegevens

In het kader van onze dienstverlening verzamelen en verwerken wij de identiteits- en contactgegevens van onze klanten en opdrachtgevers, hun personeel en medewerkers. De doeleinden voor deze verwerkingen zijn de uitvoering van de overeenkomsten met onze klanten, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten zoals het toesturen van promotionele of commerciële informatie. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (met name de boekhoudwetgeving en het Burgerlijk Wetboek), ons gerechtvaardigd belang en, in sommige gevallen, uw toestemming.

 

Gegevens van leveranciers en onderaannemers

Wij verzamelen en verwerken de identiteits- en contactgegevens van onze leveranciers en onderaannemers, evenals hun eventuele (sub)onderaannemer(s), hun personeel en medewerkers. De doeleinden van deze verwerkingen zijn de uitvoering van de overeenkomst, het beheer van de leveranciers/onderaannemers en de boekhouding. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (met name de boekhoudwetgeving) en/of ons gerechtvaardigd belang.

 

Gegevens van personeel

Wij verwerken de Persoonsgegevens van onze werknemers in het kader van ons personeelsbeheer en de loonadministratie. De rechtsgronden van deze verwerkingen zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (met name de boekhoudwetgeving) en/of ons gerechtvaardigd belang.

 

Gegevens van sollicitanten

Wij verwerken de identiteits- en contactgegevens evenals de werkhistoriek en andere gegevens die gebruikelijk worden aangegeven op een curriculum vitae van sollicitanten wanneer zij ons deze informatie bezorgen. De Persoonsgegevens worden verwerkt om te onderzoeken of zij in aanmerking komen voor een job bij ons. De rechtsgrond voor deze verwerking is de uitvoering van een overeenkomst.

 

Wanneer wij hun Persoonsgegevens langer willen bewaren nadat de betreffende vacature werd ingevuld, zullen wij hen hierover berichten. De rechtsgrond van deze verwerking is hun toestemming.

 

Andere gegevens

Naast de gegevens van klanten, leveranciers/onderaannemers, personeel en sollicitanten verwerken wij ook Persoonsgegevens van anderen, zoals mogelijke nieuwe klanten/prospecten, nuttige contacten binnen onze sector, netwerkcontacten, enz. Dit gebeurt via onze Website of via andere kanalen. De doeleinden van deze verwerkingen zijn in het belang van onze activiteiten, direct marketing en public relations. De rechtsgrond is ons gerechtvaardigd belang, de uitvoering van een overeenkomst en, in sommige gevallen, uw toestemming.

 

Heel concreet, kunnen we de Persoonsgegevens die we verzamelen, gebruiken voor de volgende doeleinden:

 

  • om u onze goederen en/of diensten te leveren en eventuele overeenkomsten uit te voeren;
  • om mogelijke klachten of verzoeken te verwerken en te behandelen;
  • om uw sollicitatie te verwerken;
  • om ons te helpen bij het evalueren, corrigeren of verbeteren van de Website en alle gerelateerde diensten van AETEC;
  • voor direct marketing doeleinden;
  • om interne redenen, waaronder de bedrijfsadministratie en archiveringsdoeleinden.

 

  • – De vertrouwelijkheid van uw Persoonsgegevens

 

Telkens wanneer u Persoonsgegevens verstrekt aan ons, zullen wij deze informatie behandelen in overeenstemming met de bepalingen van deze privacyverklaring en de wettelijke verplichtingen in het kader van de verwerking van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming (AVG) 2016/679.

 

We implementeren passende maatregelen en procedures om de Persoonsgegevens die we via de Website of via elektronische correspondentie verzamelen te beveiligen en te beschermen. Op deze manier engageren wij ons, voor zover als redelijkerwijs kan verwacht worden, om illegale verwerking van Persoonsgegevens en onbedoeld verlies of vernietiging van uw Persoonsgegevens te voorkomen. Ondanks deze voorzorgsmaatregelen kunnen wij evenwel niet garanderen dat uw Persoonsgegevens worden beschermd indien deze gegevens buiten het contactformulier op de Website op een onbeveiligde wijze via andere kanalen worden doorgegeven of op een andere manier worden meegedeeld.

 

Wij trachten de beveiliging van uw Persoonsgegevens te optimaliseren door de toegang tot uw Persoonsgegevens te beperken tot personen met een “need-to-know”-basis (bijvoorbeeld: alleen AETEC en haar werknemers, medewerkers of onderaannemers die uw Persoonsgegevens nodig hebben voor de doeleinden zoals beschreven in Artikel 2 zullen toegang krijgen tot de gegevens).

 

  • – Hoe verzamelen wij uw Persoonsgegevens en hoe lang worden ze bewaard?

 

Verzamelen van uw Persoonsgegevens

 

Wij verzamelen uw Persoonsgegevens – zonder exhaustief te zijn – in de volgende gevallen:

 

  • wanneer u een (arbeids)overeenkomst met ons sluit;
  • wanneer u zich inschrijft op de Website voor het ontvangen van onze nieuwsbrief;
  • wanneer u contact met ons opneemt via het op de Website voorziene contactformulier;
  • wanneer u solliciteert via het op de Website voorziene sollicitatieformulier;
  • wanneer u deelneemt aan een actie via het op de Website voorziene formulier;
  • wanneer u ons belt, mailt of op een andere manier met ons correspondeert dan via de Website.

 

Wij vermijden de verzameling van Persoonsgegevens die niet relevant zijn voor de doeleinden zoals uiteengezet in Artikel 2.

 

Bewaren van uw gegevens

 

De Persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt voor een periode die noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking.

 

Klantengegevens en gegevens van leveranciers of onderaannemers zullen in elk geval na een termijn van 7 (zeven) jaar na de beëindiging van de overeenkomst uit onze systemen worden verwijderd, behoudens in geval van een lopend geschil waarvoor de Persoonsgegevens nog noodzakelijk zijn.

 

Persoonsgegevens van personeel worden verwijderd onmiddellijk na de beëindiging van de arbeidsrelatie, behoudens voor wat betreft de Persoonsgegevens die wij op basis van specifieke wetgeving langer moeten bewaren of in geval van een lopend geschil waarvoor de Persoonsgegevens nog noodzakelijk zijn.

 

Persoonsgegevens van sollicitanten worden verwijderd nadat de betreffende vacature werd ingevuld of na een periode van 2 (twee) jaar nadat de toestemming werd bekomen om sollicitanten te berichten omtrent toekomstige job opportuniteiten.

 

Andere gegevens worden niet langer bewaard dan een periode van 2 (twee) jaar na de laatste keer dat met u een betekenisvol contact heeft plaatsgevonden, behoudens in geval van een uitdrukkelijke toestemming om deze gegevens langer te mogen bewaren.

 

  • – Doorgifte van Persoonsgegevens

 

Wij zullen geen Persoonsgegevens overdragen aan derden die zich buiten de Europese Economische Ruimte bevinden. Een uitzondering kunnen onderaannemers of medewerkers zijn die de gegevens bewaren op servers in de Verenigde Staten en zich verbonden hebben onder het “Data Privacy Framework”, waarbij een adequaat niveau van beveiliging wordt geboden voor de verwerking van Persoonsgegevens.

 

Wij zullen voorts geen Persoonsgegevens overdragen aan andere partijen die zich binnen de Europese Economische Ruimte bevinden dan met uw toestemming, tenzij:

 

  • de doorgifte noodzakelijk is om medewerkers, agenten of onderaannemers toe te laten een dienst te verlenen of een taak te vervullen in onze opdracht, die noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst die wij met u hebben of in het kader van ons gerechtvaardigd belang (waaronder doch niet beperkt tot het verlenen van marketingondersteuning, om marktonderzoek uit te voeren of klantenservice te verlenen);

 

  • dit wettelijk verplicht is.

 

Iedere overdracht van Persoonsgegevens aan een ontvanger zoals hierboven opgesomd is in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679.

 

Wij zorgen ervoor dat er maatregelen worden genomen zodat de ontvangers de Persoonsgegevens niet kunnen gebruiken voor andere doeleinden dan deze die in Artikel 2 limitatief zijn opgesomd en dat de ontvangers voldoende technische en organisatorische maatregelen hebben getroffen ter bescherming van deze gegevens.

 

Teneinde de beveiliging van de Persoonsgegevens te waarborgen, zullen wij steeds een verwerkersovereenkomst sluiten met bovengenoemde ontvangers van de Persoonsgegevens.

 

Wij zullen alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen treffen om ervoor te zorgen dat de werknemers en medewerkers die toegang hebben tot de Persoonsgegevens, deze uitsluitend verwerken in overeenstemming met deze privacyverklaring en de wettelijke verplichtingen onder de Algemene Verordening inzake Gegevensbescherming 2016/679.

 

  • – Rechten van het datasubject

 

Op grond van zowel de Belgische als de Europese wetgeving inzake de bescherming van Persoonsgegevens heeft u de hierna beschreven rechten. Indien u van deze rechten gebruik wenst te maken, dient u ons een schriftelijk verzoek te sturen naar hallo@AETEC.be. Indien er geen redelijke zekerheid bestaat omtrent uw identiteit, kunnen wij u verzoeken een kopie van de voorkant van uw identiteitskaart na te sturen.

 

 

Wij zullen u binnen een termijn van 1 (één) maand na ontvangst van het verzoek informeren over de actie die zal worden ondernomen. Deze termijn kan verlengd worden tot maximaal 3 (drie) maanden, in welk geval u binnen 1 (één) maand na het oorspronkelijke verzoek over de redenen van deze vertraging wordt geïnformeerd.

 

Het recht op toegang tot Persoonsgegevens

 

U heeft het recht ons op te dragen om alle Persoonsgegevens te verstrekken die wij over u bewaren, op voorwaarde dat de rechten van andere betrokkenen niet worden aangetast.

 

Het recht op rectificatie van de Persoonsgegevens

 

Wij vragen u vriendelijk om ervoor te zorgen dat de Persoonsgegevens in onze database zo juist en volledig mogelijk zijn. Indien u van mening bent dat de aan ons verstrekte gegevens onjuist of onvolledig zijn, wordt u verzocht ons hiervan op de hoogte te brengen zoals hierboven beschreven. Wij zullen uw Persoonsgegevens dan zo snel als mogelijk verbeteren of aanvullen.


Het recht om Persoonsgegevens te wissen


U heeft het recht om uw Persoonsgegevens zonder onnodige vertraging te wissen in volgende gevallen:

 

  • indien het niet langer noodzakelijk is om de Persoonsgegevens te bewaren met betrekking tot de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld of anderszins verwerkt;
  • in geval van intrekking van de toestemming voor op toestemming gebaseerde verwerking;
  • de verwerking die bedoeld is voor direct marketing; en
  • indien de Persoonsgegevens onrechtmatig werden verwerkt.

 

Er zijn echter bepaalde algemene uitsluitingen op het recht om te wissen. Die algemene uitsluitingen omvatten de gevallen waar verwerking noodzakelijk is:  

 

  • voor het uitoefenen van het recht op vrijheid van meningsuiting en informatie;
  • voor het naleven van een wettelijke verplichting; of
  • voor het instellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims.

 

Het recht om de verwerking van Persoonsgegevens te beperken


In de volgende gevallen heeft u het recht om de verwerking van uw Persoonsgegevens te beperken:

 

  • voor het betwisten van de juistheid van uw Persoonsgegevens;
  • wanneer de verwerking onrechtmatig is, maar u niet wil dat de Persoonsgegevens worden gewist; of
  • indien u bezwaar heeft tegen de verwerking van uw Persoonsgegevens, in afwachting van de verificatie van dat bezwaar.

 

Indien de verwerking op basis hiervan wordt beperkt, kunnen we uw Persoonsgegevens blijven opslaan. We zullen de gegevens echter slechts verwerken met uw uitdrukkelijke toestemming voor het instellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims, ter bescherming van de rechten van een andere natuurlijke of rechtspersoon of om redenen van wezenlijk openbaar belang.

Het recht op bezwaar

U heeft het recht om zich te verzetten tegen onze verwerking van uw Persoonsgegevens, in de volgende gevallen:

  • indien wij uw Persoonsgegevens verwerken voor direct marketingdoeleinden (met inbegrip van profilering voor deze doeleinden) op basis van ons gerechtvaardigd belang;

 

  • vanwege uw specifieke situatie (uw bijzondere persoonlijke omstandigheden).

 

Het recht op gegevensoverdracht (“data portability”)

 

Indien u gebruik wenst te maken van uw recht op gegevensoverdracht, zullen wij de Persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm doorgeven aan een gegevensverantwoordelijke van uw keuze.

 

Het recht om toestemming in te trekken

 

In de mate dat de wettelijke basis voor onze verwerking van uw Persoonsgegevens uw toestemming is, heeft u het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken. Deze intrekking heeft evenwel geen invloed op het rechtmatig karakter van de verwerking die heeft plaatsgevonden voor de intrekking.

 

Het recht om te klagen bij een toezichthoudende autoriteit

 

U kan te allen tijde contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit door een e-mail te sturen naar contact@apd-gba.be of door een schriftelijke aanvraag te richten aan de Gegevensbeschermingsautoriteit, gevestigd te 1000 Brussel (België), Drukpersstraat 35.

 

  • – Verwijzing naar derde partijen

 

Het is mogelijk dat de Website links bevat naar andere websites die niet door ons worden beheerd (zoals bijvoorbeeld, doch niet beperkt tot, Google Maps en Facebook). Hoewel wij ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de verwijzingen uitsluitend leiden naar websites die overeenstemmende veiligheids- en vertrouwelijkheidsnormen hebben, zijn wij in geen geval verantwoordelijk voor de bescherming en geheimhouding van Persoonsgegevens, waaronder de gegevens die u verstrekt op andere websites, nadat u de Website heeft verlaten.

 

Wij benadrukken om zorgvuldig te werk te gaan en de privacyverklaring die van toepassing is op de betreffende website steeds te raadplegen alvorens persoonsgegevens te verstrekken op andere websites.

 

  • – Wijzingen

 

Wij hebben het recht om deze privacyverklaring op elk moment te wijzigen door een nieuwe versie ervan te publiceren op onze Website.


Wij raden u aan om de Website op een regelmatige basis te raadplegen teneinde te verifiëren of u akkoord gaat met wijzigingen aan deze privacyverklaring.

 

U zal in ieder geval per e-mail worden geïnformeerd over enige wijziging aan deze privacyverklaring voor zover wij over uw e-mailadres beschikken.

 

  • – Cookies

 

AETEC maakt gebruik van “cookies” telkens wanneer u gebruik maakt van de Website. Een “cookie” is informatie die via de server naar uw toestel wordt verzonden en wordt opgeslagen op de harde schijf van het toestel. Cookies helpen AETEC om uw toestel te herkennen wanneer u de Website gebruikt. Op die manier wordt AETEC in staat gesteld om de verwerking gebruiksvriendelijker te maken en u een gepersonaliseerde service te bieden.

 

Voor meer informatie verwijzen wij naar onze cookieverklaring, die u kan vinden op onze Website (https://aetec.be/cookiebeleid-eu/).

 

***

 

We laden onze batterijen op

bouwverlof

Het A-team neemt de komende weken wat zon op. We gaan terug aan de slag op 5 augustus.

Heeft u een dringende technische storing, bezoek dan zeker eerst even onze FAQ-pagina.

Kan u hier het gepaste antwoord niet terugvinden, dan staat onze servicedienst per mail voor u klaar.

Wij verzoeken u hierbij ons serviceformulier in te vullen.

Minstens 1x per week wordt deze mailbox gelezen en worden dringende zaken per mail al behandeld. Via deze weg bent u meestal al aardig op weg geholpen en pikken we de draad verder op vanaf 5 augustus 2024.

Vanaf dan staan we met opgeladen batterijen voor u klaar om u baas te laten worden over uw eigen energie.